Return to site

FACTUREN UPLOADEN IN EXACT ONLINE

HOE EN WAT

· exact online

FACTUREN UPLOADEN IN EXACT ONLINE

Wanneer je gebruik maakt van Exact Online Starter kun je op meerdere manieren jouw bonnen en facturen uploaden zodat wij deze kunnen verwerken in jouw administratie.

Zo kun je deze facturen:

  •  e-mailen naar je persoonlijke digitale brievenbus in pdf of foto bestand;
  • uploaden via de computer via exact-online
  • uploaden via de exact app voor iphone, android of ipad (Google Play of App Store).

Facturen rechtstreeks naar jouw persoonlijke digitale brievenbus sturen

Je kunt je facturen rechtstreeks mailen naar de persoonlijke Exact Online mail adres van jouw administratie die wij voor je hebben aangemaakt.

De mailadressen (één voor inkoop- en één voor verkoopfacturen) worden door ons naar je toegestuurd.

Als iedere factuur in een apart pdf (of foto) bestand staat komt deze direct in de digitale brievenbus van jouw administratie. Je kunt een onbeperkt aantal bestanden versturen per email.

Het onderwerp van de mail en eventuele tekst in de mail kunnen wij niet inzien. Gebruik deze tool dan ook alleen om facturen door te sturen en stel eventuele vragen per telefoon of aparte mail.

Facturen uploaden via de computer

  • Log-in met jouw gegevens op exact-online;
  • Klikt in de menubalk op uploaden en volg de instructies:
  • De facturen worden verzonden naar de digitale brievenbus  bij Kapai BV;
  • Wanneer blijkt dat wij facturen aan de hand van de openstaande posten op de bank missen, dan nemen wij contact met jou op.

Via je mobiel:

Met de Exact-app op jouw mobiel heb je onderweg toegang tot jouw administratie en kun je snel een bonnetje uploaden. Je kunt alleen inkoopfacturen uploaden via de app (verkoopfacturen kun je via de digitale brievenbus of computer uploaden):

  • Download de Exact-online app (Google Play of App Store) en log in met je gegevens;
  • Je krijgt verschillende icoontjes te zien met daaronder een beschrijving;
  • Druk op het camera-icoontje met daaronder ‘Uitgaven’;
  • Neem een scherpe foto van het bonnetje en volg de instructies op je scherm;
  • Omschrijf de kostenpost en upload je factuur. 

Hoe moet je jouw facturen en bonnen bewaren?

Alle facturen die je verstuurt of ontvangt, bewaar je in jouw administratie. Dat is verplicht gesteld door de belasting dienst.

Je bewaart de facturen in de vorm waarin je ze hebt verstuurd of ontvangen. Digitale facturen drukt je dus niet af, maar slaat je digitaal op. De bewaarplicht is 7 jaar en voor facturen over onroerende zaken 10 jaar.

Je mag facturen en bonnetjes scannen en digitaal bewaren. Er moet dan wel sprake zijn van een juiste en volledige weergave van het origineel. Belangrijk hierbij is dat de echtheidskenmerken ook worden opgeslagen. Om discussies met de belastingdienst te voorkomen, adviseren wij dan ook om deze ook op papier te bewaren.

All Posts
×

Almost done…

We just sent you an email. Please click the link in the email to confirm your subscription!

OK